Zitat
Original von Eromis
Schließlich nahm das alles auch noch ein recht blödes Ende. Es wurde nur rumgelabert, es wurden jede Menge Vampire aufgeführt, deren Namen und Fähigkeiten ich mir nicht merken konnte (obwohl die Liste am Ende des Buches mir wenigestens noch geholfen hat zu erkennen, wer zu wem gehört) und schließlich passiert eigentlich nichts. Jeder wartet auf den großen Knall, aber der kommt einfach nicht!
Ich schließ mich da an. Auf ihrer Homepage hat sie bei FAQ auch beantwortet, warum die Sache so endet, wie sie endet:
Why the big build-up for a fight that didn't happen?
I'm not the kind of person who writes a Hamlet ending. If the fight had happened, it would have ended with 90% of the combatants, Cullen and Volturi alike, destroyed. There was simply no other outcome once the fight got started, given the abilities and numbers of the opposing sides. Because I would never finish Bella's story on such a downer—Everybody dies!—I knew that the real battle would be mental. It was a game of maneuvering, with the champion winning not by destroying the other side, but by being able to walk away. This was another reason I liked the chess metaphor on the cover—it really fit the feel of that final game. I put a clue into the manuscript as well. Alice tore a page from The Merchant of Venice because the end of Breaking Dawn was going to be somewhat similar: bloodshed appears inevitable, doom approaches, and then the power is reversed and the game is won by some clever verbal strategies; no blood is shed, and the romantic pairings all have a happily ever after.
Eine schlechte Entschuldigung, wenn auch nachvollziehbar...
Habt ihr euch eigentlich schon mit ihrem nächsten Buch Midnight Sun beschäftigt?