Tipps für Vampirbuch-Fans

• Kurzbeschreibung

Family betrayal, a power-mad serial killer and a potential diplomatic crisis threaten the independent-minded heroine of Snyder's fine sequel to Poison Study (2005). With the overthrow of the royal family of Ixia, 20-year-old Yelena Zaltana, who was kidnapped as a child by the evil magician Mogkan, is now free to return home to Sitia. Her reunion with the family she hasn't seen in 14 years palls when her brother spreads rumors she's actually a spy from Ixia. At the Magician's Citadel, where Yelena enrolls to hone her prodigious magical talents, her powers raise concern that she might be a rare, powerful Soulfinder. Then a string of ugly murders reveals the presence of a rogue magician in the area. As Yelena joins the hunt for the killer, complications grow with the arrival of a diplomatic mission from Ixia—including her lover, Valek, a notorious spy and assassin, sure to be executed if anyone sees through his disguise. Snyder's lively, charming mix of romance and fantasy is sure to gain her new fans.

Nenne dich nicht arm, weil deine Träume nicht in Erfüllung gegangen sind; wirklich arm ist nur, der nie geträumt hat. - Marie von Ebner-Eschenbach

• Kurzbeschreibung

Fans of high-spirited adventure, intrigue and romance will celebrate the third book (after 2007's Magic Study) in the saga of reluctant mage and diplomat Yelena Zaltana. The news that Yelena is a Soulfinder, able to manipulate the spirits of the dead and the living, hasn't made her popular with the inhabitants of Sitia's Magician's Keep, since the last Soulfinder turned people into mindless slaves. First Magician Roze Featherstone's hostility toward Yelena increases until the Sitian Council decides to send Yelena north as diplomatic liaison to the rival nation of Ixia. When Roze takes over the council, imprisoning her rivals and driving the nation to the brink of war with Ixia, Yelena is caught between her duties as liaison, her love for Ixian intelligence officer Valek and her fear of her own power, which she must embrace fully to defeat Roze and restore the council. Snyder delivers another excellent adventure, deftly balancing international and local hostilities against Yelena's personal struggles.

Nenne dich nicht arm, weil deine Träume nicht in Erfüllung gegangen sind; wirklich arm ist nur, der nie geträumt hat. - Marie von Ebner-Eschenbach

• Das hört sich ja super rasant an und wandert flugs auf meine Wunschliste Lili_Morinstal

edit: äh, ich meine Poison Study...

smilie_sp_274.gif
    "Es hat alles seine Stunde und ein jedes seine Zeit, denn wir gehören dem Jetzt und nicht der Ewigkeit."

Dieser Beitrag wurde bereits 1 Mal editiert, zuletzt von Suzann ()

• Die Greywalker-Reihe hört sich auch viel versprechend an.

Kurzbeschreibung

PI Harper Blaine sees a strange shift in clientele in Richardson's dizzy urban fantasy debut. After being dead for two minutes as a result of a clobbering by an angry perp, Harper discovers icky side effects complicate her Seattle life in unexpected ways—she sees ghosts and attracts otherworldly business as she pops in and out of a shadowy overlapping world. Harper seeks the assistance of Ben Danziger, self-proclaimed "ghost guy" and linguistics professor, and his wife, Mara, a witty Irish witch. They educate Harper on the Grey, "a place between our world and the next." Harper tries to maintain a normal life, dating a sexy antiques expert while battling wits with Seattle's vampire king, but being a Greywalker means she can only "pass for human."

• Kurzbeschreibung

Richardson's clever ghost-busting follow-up to her solid urban fantasy debut (2006's Greywalker) finds psychic Seattle PI Harper Blaine investigating a deadly lab-made spook. Pacific Northwest University professor and psychologist Gartner Tuckman is trying to replicate the results of an actual '70s Canadian psychokinesis experiment by the Owen group, whose participants appeared to create a poltergeist. Tuckman's assistant, Mark Lupoldi, provides fake phenomena to encourage the subjects' belief in their psychic abilities, but soon the experiment begins producing off-the-charts evidence of an actual specter. Tuckman suspects a participant of meddling with the results and hires Blaine to investigate. When Lupoldi is murdered, Blaine consults a number of experts, including a former vampire client, before slipping into the Grey spirit world to track the thought-entity who might be responsible.

• Jap.

Teil 1:

Über das Produkt
    Harper Blaine ist tot - zumindest zwei Minuten lang. Als die junge Ermittlerin wieder zu sich kommt, fühlt sie sich ... anders. Sie beginnt, seltsame Dinge zu sehen. Ist sie verrückt? Bald stellt sich heraus, dass Harper seit ihrem Unfall ein Greywalker ist, ein Geschöpf, das in das Schattenreich der Hexen, Vampire und Geister eindringen kann ...

• Zitat

Original von Eromis

Ich wollts auch grad fragen^^

Hallo Blackcat und Eromis :wave

Ich habe die Bücher einfach mal so gekauft, ohne auf evt. Serien zu achten. Denn da war mir das irgendwie egal. :gruebel
    Na ja, so eine ganz plausible Erklärung habe ich nicht dafür.

Versuche zu kriegen, was du liebst, sonst bist du gezwungen, das zu lieben, was du kriegst
    :lesend"Herren der Unterwelt;Schwarzer Kuss" Gena Showalter

• @ Confiance

Die Englischen oder die Deutschen? Ich weiß nicht, aber die Frau auf den Englischen erinnert mich an Selene aus Underworld. :gruebel

• Zitat

Original von Lili_Morinstal
    @ Confiance

Die englischen oder die Deutschen? Ich weiß nicht, aber die Frau auf den Englischen erinnert mich an Selene aus Underworld. :gruebel

Die Englischen. Naja, hauptsächlich gefällt mir das von Greywalker (englisch) Band 1. :gruebel
    Selene aus Underworld kenne ich nicht ?( Klär mich doch auf :wave

Ganz gleich, wie beschwerlich das Gestern war, stets kannst du im Heute von Neuem beginnen - Buddha

• Zitat

Original von Lili_Morinstal
    Guckst du hier
    Ein wirklich toller Film. :anbet

:wow Der Film scheint echt toll zu sein :-]
    Ich schau dann mal gleich nächstens in der örtlichen Videothek nach

edit: Danke für den Tipp :kiss

Ganz gleich, wie beschwerlich das Gestern war, stets kannst du im Heute von Neuem beginnen - Buddha

Dieser Beitrag wurde bereits 1 Mal editiert, zuletzt von Confiance ()

• Da gibt es auch Teil 2 davon, nämlich Underworld Evolution und auch Bücher zu den Filmen, die sind aber weniger interessant.
    Ich kann Lili nur zustimmen, die Filme sind toll, wenn man sich nicht daran stört, dass es zwischendurch ziemlich blutig zugeht.

edit: ISBN-Nummer falsch platziert

smilie_sp_274.gif
    "Es hat alles seine Stunde und ein jedes seine Zeit, denn wir gehören dem Jetzt und nicht der Ewigkeit."

Dieser Beitrag wurde bereits 1 Mal editiert, zuletzt von Suzann ()

• Den zweiten teil von Underworld fand ich nicht so toll. Aber Teil eins war gut! Besonders Kraven! :-)
    Vielleicht mag ich Teil 2 auch nur nicht so gerne, weil es innerhalb der ersten 10 Minuten deutlich wird, dass man von Kraven nicht mehr viel sehen wird :fetch

Aber Teil 1 kann ich auch nur empfehlen!

"Muss ich die Schuhe tragen?" "Nein, wenn wir Graf Drake aufsuchen, wirst du die Roben eines Edelmanns tragen und barfuß sein." "Wirklich?" "Nein." [Brent Weeks - Der Weg in die Schatten]

• Zitat

Original von Suzann
    Da gibt es auch Teil 2 davon, nämlich Underworld Evolution und auch Bücher zu den Filmen, die sind aber weniger interessant.

Danke für die Info :wave

Zitat

Original von Suzann
    Ich kann Lili nur zustimmen, die Filme sind toll, wenn man sich nicht daran stört, dass es zwischendurch ziemlich blutig zugeht.

Nö, daran störe ich mich nicht :-]