Verlag: Simon&Schuster, 2024
272 Seiten
Sprache: Englisch
Kurzbeschreibung:
Elsa is struggling. Her formative, exhilarating relationship—with a couple—has abruptly ended, leaving her depressed and directionless in her childhood bedroom. The man and the woman were her bosses, lovers, and cultural guideposts. In the relationship’s wake, Elsa scrolls aimlessly through the internet in search of meaning.
Faithfully her screen provides a new obsession: a charismatic young actor whose latest feature is a gay love story that illuminates Elsa’s crisis. And then, as if she had conjured him, Elsa sees the actor in the flesh; he and an entourage of actors, writers, and directors have descended upon her hometown for the annual theater festival. When she is hired as a hostess at the one upscale restaurant in town, Elsa finds herself in frequent contact with the actor and his collaborators. But her obsession shifts from the actor to his frequent dinner companion—an alluring, androgynous person called Sam. As this confusing connection develops, Elsa is forced to grapple with her sexuality, the uncomfortable truths about the dramatic end of her last relationship, and the patterns that may be playing out once again.
Über die Autorin:
Madison Newbound is a writer and server living in Brooklyn. Misrecognition is her first novel.
Mein Eindruck:
Misrecognition ist der Debütroman einer jungen amerikanischen Autorin.
Es dreht sich um Elsa, eine junge Frau, die nach dem Ende ihrer Beziehung zu einem Paar, mit denen sie zwei Jahre zusammenlebte, in einer orientierungslosen Phase ist. Sie ist sogar wieder zu ihren Eltern gezogen.
Elsa ist ohne Beruf, nimmt deswegen einen Job als Kellnerin an. Sie nähert sich einem Schauspieler, von dem sie aus einem gesehenen Film fasziniert ist und freundet sich mit Sam an, der diesem Kreis angehört.
Es fällt auf, dass Elsa kontaktarm und zu anderen Menschen distanziert ist. Sie spricht kaum oder nur belangloses mit ihren Eltern und die neuen Bekannten nennt sie permanent nur actor-character und The person called Sam. Also kein Zeichen für echte Nähe.
Die Prosa der Autorin liest sich wie „eine Mischung aus Emma Cline, Marlowe Granados und Sally Rooney“, wie auf Goodreads jemand zutreffend erwähnt.
Ich denke, es ist ein Roman über die Generation der jetzt Anfang Zwanzigjährigen, die sich nicht so leicht anpassen.
Elsa will nicht nicht das konventionelle, aber was sie will, ist undefiniert.
Madison Newbound hat einen Stil. Dennoch, bei der Wertung des Buches bin ich unentschlossen. Teilweise fand ich es belanglos, dann wieder ganz gut geschrieben.
![]() |
ASIN/ISBN: 1668025108 |